pondělí 1. dubna 2019

Sbohem G+

Tak nám zabili G+ ... Byla to jediná sociální síť, kterou jsem si oblíbil.

Nejvíc mi vyhovovalo používání kruhů. Mohl jsem jednoduše nastavit sdílení příspěvků s rozdílnými okruhy příjemců. Hodně jsem používal kruh "Pouze sledovaní", který umožňuje poměrně neinvazivní propojení s autory.

Psaní příspěvků bylo jednoduché, snadno se sdílely odkazy na web, fotky a videa.

Zpočátku jsem si na G+ trochu těžko zvykal, teď mi ale bude hodně chybět.

Při procházení svého profilu na G+ jsem si uvědomil, že je to vlastně takový deníček za posledních 8 let. Doufám, že se mi podařilo data z profilu stáhnout a půjdou zprovoznit na Bloggeru či Wordpressu. Nevím, zda půjde zreprodukovat sdílení s omezeným okruhem osob. Pokud ne, asi to zůstane jen pro členy rodiny.

Částečně se mi podařilo přetáhnout příspěvky na MeWe. Nabízeli mehanismus pro import, bohužel (pochopitelně) bez jakékoli podpory a bohužel i elementární dokumentace. Takže se mi převedlo cca 1/4 příspěvků, nedozvěděl jsem se, proč to ten zbytek zahodilo. Komentáře při tom zahynuly. Ale alespoň něco.

MeWe také slibuje do budoucna nějaký mechanismus obdobný kruhům, možná to bude časem opravdu použitelné.

Jak již jsem psal v předchozím příspěvku, stěhuji se na Twitter a MeWe. Bohužel, ani s jednou z těchto sociálních sítí nemám velké praktické zkušenosti. Nejvíc mi vadí nemožnost použití nějakého mechanismu, obdobného kruhům. Facebooku se pokusím vyhnout, pokud to jen trochu půjde. Je mi nesympatický a zaplavený špínou.

Sbohem, G+, budeš nám chybět.

Mám obavy o Blogger a Gmail. Zatím všechny služby, které jsem si oblíbil, Google postupně nemilosrdně zlikvidoval, většinou bez náhrady. Pokud si vzpomínám, byly to minimálně Picassa, iGoogle, Reader, Hangouts, editor videí na youtube, ...

Žádné komentáře:

Okomentovat