středa 20. ledna 2016

Odstranění problémů s ukládáním souborů v ISO 8859-2 v PSPadu

Před několika dny mi, možná po nějaké windowsí aktualizaci, přestalo fungovat editování zdrojových textů starších webových stránek s kódováním ISO 8859-2. Celá léta přitom PSPad fungoval bez problémů a já jej v poslední době ani neaktualizoval. Takže bylo zřejmé, že problém je někde ve Windows.


 K editováním používám PSPad V4.5.4 (teď po novu i 4.6.0), běží to pod Windows 8.1. Ze zoufalství jsem začal používat Notepad++, jenže na něj nejsem zvyklý a tak mi to vadilo. Nakonec jsem našel tip na řešení v diskusním fóru PSPadu.

Samozřejmě, jde o nastavení ve Windows, PSPad samotný s tím asi nic nemá společného. Zajímavé je, že jsem poradil stejnou opravu kolegovi, který měl problémy s některými stránkami v prohlížeči Opera a také to pomohlo. Jde o to, nastavit češtinu "natvrdo", potlačit automatická rozpoznávání atp.

Takže:
  1. V Ovládacích panelech otevřít Jazyk. Tady posunout češtinu na první místo.
  2. Upřesnit nastavení. Zvolit:
    • čeština (Česká republika)
    • Čeština-České
  3.  Pro jistotu jsem změnil i nastavení v Změna formátu data, času nebo čísla a nastavil Čeština-Česká republika
A to je vše.

Žádné komentáře:

Okomentovat