čtvrtek 15. ledna 2015

Knihy k fotoaparátu Fuji X20 (X10, X100S)

15. 1. 2015
Jelikož se bratrovi poměrně líbily knížky o Sony RX100 mod III, tak jsem si řekl, že najdu také nějaké - o mé oblíbené Fujifilm X20. Bohužel, tenhle model zatím svoji knížku zřejmě nemá (nebo jsem ji nebyl schopen najít) a už asi mít nebude (Fuji již vyrábí následníka - Fujifilm X30), ale našel jsem dva tituly od A. Whitea:
Tyhle knížky jsou věnované nejblíže příbuzným kamerám: Fuji X10 je bezprostřední předchůdce (má téměř totožný vzhled a ovládací prvky ale jiný snímač a "procesor"). X100S je větší sourozenec, se kterým sdílí X20 většinu podstatných technologií (snímač a navazující části HW a FW). Nemohl jsem se rozhodnout, kterou koupím, až mi je koupil brácha jako dárek obě.

Obě knížky jsou v podstatě vtělením ideálu manuálu k fotoaparátu. Na rozdíl od nepřehledného a neúplného manuálu od výrobce jsou přehledné, vysvětlují k čemu je která funkce dobrá a ne jen jak ji zapnout a vypnout. Upozorňují i na různé drobné záludnosti.

Dnes jsem rád, že mám obě, ale pokud bych měl volit jen jednu, tak téměř jistě zvolím tu o X100S. Právě z ní jsem pochopil některé poměrně zajímavé možnosti nastavení snímání a převodu do JPEG a jejich využití v praxi.

Takže, když to shrnu: majitelům X10 a X100S doporučuji knížku o jejich typu a pro majitele X20 doporučuji buď obě, nebo alespoň tu o X100S. Podle mého se koupě knížky vyplatí, kamery mají spoustu funkcí, jejichž využití bez vysvětlení je obtížné a proto je běžný uživatel nepoužívá. Což je samozřejmě škoda.

Žádné komentáře:

Okomentovat